ISIC Pulsas’14 | Laipioti uolomis – į Prancūziją

Naujas pomėgis – laipioti uolomis – Donatą Kukytę ir tris jos draugus paskatino ryžtis įsimintinam vasaros žygiui po Europą. Beveik mėnesio laiko klajonės paliko neišdildomą įspūdį ir patirtį. Kelionė autostopu, nakvynės pakelėse, laipiojimas uolomis Prancūzijoje ir įdomios pažintys, tai tik dalelė to, ką ketveriukė patyrė įspūdingos kelionės metu.

Išvykos idėja ir kelionė autostopu

Kaip pasakojo Donata, kelionės idėja gimė atradus naują gyvenimo aistrą – laipiojimą uolomis. Išmėginę Lietuvoje laipiojimą ant dirbtinių uolų, kompanija nusprendė paieškoti ir alternatyvų užsienyje: „Kelionės idėjos toli ieškoti nereikėjo – tuo metu buvau atradusi man visai naują sportą – laipiojimą uolomis, todėl kai draugas pasiūlė išmėginti tikras uolas Prancūzijoje, ilgai nesvarsčiau. Pinigų per daug neturėjome, todėl autostopas buvo ne tik pigus būdas keliauti, bet ir didelis nuotykis.“

Kelionės
Nors kompanija keliavo keturiese, tačiau autostopu keliaudavo po du: „Norint lengviau susistabdyti mašinas, labiau apsimoka keliauti po du. Kartais juokais kaip lenktynėse skaičiuodavome, kuri pora greičiau pasiekia tikslą, kiek laiko praleidom kelyje ar kiek mašinų mus pavežė.“

Kelionės maršrutas – per įspūdingą gamtą

Lietuvių kelionės tikslas buvo Prancūzija, kurioje keliautojai susidūrė su nuostabia vietos gamta: „Kadangi keliavome laipioti, turistinių maršrutų nemynėme ir viskas ką matėm, buvo nuostabi gamta pietų Prancūzijoje. Iš Lietuvos radom pigiausią skrydį į vakarų Europą – Briuselį, iš kur autostopu keliavome iki Prancūzijos pietų – Millau miestelio, viename iš nacionalinių parkų, kur buvo laipiojimo regionas, nepakartojama gamta, o miestelis taip pat garsėja šalia esančiu aukščiausiu pasaulyje tiltu.“

Donata prisiminė juokingas situacijas, kuomet prancūzų kalbos barjeras sukeldavo komiškas situacijas: „Prancūziškai nei vienas mūsų nekalbėjo, buvo juokingų situacijų, kai susikalbėdavome vien baksnodami į žemėlapį paeiliui – tai mes, tai vairuotojai. Grįždami namo skridome iš Vokietijos, skubėjome į mokyklos išleistuves, autostopu keliavome per Prancūziją ir gabalėlį Vokietijos.“

Nakvynės palapinėse ir miegmaišiuose

Jaunuolių kelionė buvo įdomi ne tik dėl keliavimo autostopu, bet ir dėl nakvynės pasirinkimo: „Kol keliavome autostopu, nakvodavome palapinėse: pakelėse, prie gatvių, po krūmais, kadangi buvo vasara, kartais palapinių net nestatydavome, kad būtų lengviau atsikelti ir anksčiau išvažiuotume iš nakvynės vietos. Maistą dažniausiai ruošdavome ant benzininės krosnelės.“

Tiesa, kelionė namo kompanijai nebuvo itin maloni bei priminė sunkią benamio dalią. „Keliaujant namo, dar Vokietijoje, buvome apie 20 km nuo oro uosto, bet sutemo ir įstrigome vienoje degalinėje. Niekas į tą pusę nevažiavo, kilo audra, todėl palapinės nestatėm – miegojom miegmaišiuose prie pat degalinės įėjimo, kur buvo stogas, kaip visiški benamiai“, – dabar jau su šypsena prisimena Donata.

Būsimiems keliautojams linki nebijoti

Visi keturi keliautojai iš Lietuvos parsivežė neišdildomų įspūdžių ir juokingų prisiminimų: „Kiekvienas pavežęs žmogus turėjo skirtingą istoriją: nuo turtingų pagyvenusių vokiečių iki žolę rūkančių keistų olandų. Vienas iš jų pasakojo savo versijas apie pasaulio susikūrimą ir ateivius – visiškai išprotėjęs, bet visiškas geraširdis.“

Jei kada sugalvosite keliauti autostopu, Donata jums turi patarimą – nebijoti ir netikėti nebūtais dalykais: „Linkiu nebijoti rizikuoti leistis į tokią kelionę. Svarbiausia netikėti bobučių pasakomis, kad tave pavogs ar išveš į mišką. Kiekvienas sustojęs žmogus buvo geraširdis, kitokie turbūt net nestoja. Patirtis buvo nuostabi, pilna netikėtumų, atvėrusi akis ir leidusi kitokiu kampu ištyrinėti pasaulį.“

Straipsnį parengė Lina Skersytė

Straipsnis publikuojamas vieninteliame Lietuvoje, išskirtinai tik studentams, moksleiviams bei pedagogams skirtame žurnale ISIC Pulsas’14 rudens-žiemos numeryje. Leidinyje pateikiama naudinga informacija aktyviam ir žingeidžiam jaunimui. Čia kupina įdomių straipsnių, istorijų, apžvalgų ir interviu. Elektroninę žurnalo versija galite pavartyti čia.

ISIC Lietuva pataria!

Nenorintiems rizikuoti arba esant reikalui planuotis laiką siūlome rinktis keliones lėktuvais zigzag.lt/aviabilietai ar traukiniais zigzag.lt/traukiniu-bilietai. Su ISIC nuolaidos iki 25% aptarnavimo mokesčiams.

Keliaujant ilgesnį laiką ar atstumą kartais verta įsigyti traukinių bilietą InterRail Pass zigzag.lt/inter-rail (keliaujant po Prancūziją tinka ir France Rail Pass zigzag.lt/traukiniu-bilietai/france-rail-pass). Apie keliones traukiniu Prancūzijoje zigzag.lt/keliones-traukiniu/prancuzija. Labai geros kainos jaunimui iki 26 metų.

Jei palapinė ir miegmaišis nevilioja, galime pasirūpinti stogu virš galvos – hosteliai, viešbučiai, apartamentai ir t.t. zigzag.lt/viesbuciu-uzsakymas-internetu. Su ISIC nuolaidos iki 25% aptarnavimo mokesčiams.

Jei traukia kalnai, siūlom keliones į kalnus ar kalnų žygius zigzag.lt/keliones. Su ISIC nuolaidos iki 5%.

Laipiojimas uolomis, kalnais – rizikinga veikla, todėl rekomenduojame apsidrausti nuo nelaimingų atsitikimų ir medicininių išlaidų zigzag.lt/kelioniu-draudimas. Su ISIC nuolaidos iki 35%.